پخش زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
English عربي
4128
-
الف
+

پیشنهاد بازی در نقش منفی من را خوشحال کرد

شبکه آی‌فیلم در خصوص مجموعه تلویزیونی «مریم مقدس» با شبنم قلی‌خانی به گفت‌وگو پرداخته است.

شبنم قلی خانی از جمله بازیگرانی است که در اولین کارهای خود مورد توجه واقع شد و از همان ابتدا در مسیر کار‌ حرفه‌ای قرار گرفت.

شبنم قلی خانی فعالیت بازیگری را در سال ۱۳۷۶ با بازی در تئاتر آنتیگونه در تئاتر شهر تهران آغازنمود. او موردتوجه شهریار بحرانی قرارگرفت و در فیلم سینمایی «مریم مقدس« درخشید.سپس در مجموعه تلویزیونی «اولین شب آرامش» به کارگردانی احمد امینی  ایفای نقش کرد و باز هم مورد استقبال مخاطبان قرار گرفت. وی پس از چند سال دوری دوباره به ایران برگشته و با سریال «هشت و نیم دقیقه» در قاب تلویزیون جای گرفت. به بهانه پخش مجموعه تلویزیونی «مریم مقدس» از شبکه آی‌فیلم با شبنم قلی خانی به گفت‌و گو پرداختیم که در ادامه با هم می خوانیم:

آی‌فیلم: خانم قلی خانی، این روزها شبکه آی‌فیلم در حال پخش مجموعه تلویزیونی «مریم مقدس» است.شما با این کار به اهالی سینما و تلویزیون و همچنین مردم شناخته شدید.از حضور در این مجموعه برایمان بگویید.

قلی خانی: شروع بازیگری من از نقش «مریم مقدس» بود و این اتفاق همیشه برای من افتخار بزرگی بود و بسیاری از بازیگران علاقمند به ایفای نقش حضرت مریم بودند و فکر نمی‌کنم بهتر از نقش «مریم مقدس» نقش دیگری به من پیشنهاد بشود.

آی‌فیلم: نقطه اوج کارنامه کاری شما «مریم مقدس» است و این در صورتی بود که اولین کار شمام حساب می‌شد.در ادامه روند کاری برای شما سخت‌تر نشد؟

قلی خانی: بله. همانطور که گفتم مریم مقدس بهترین نقشی است که من بازی کردم اما بعد از آن  باید در تصیم‌گیری‌هایم خیلی با وسواس عمل می‌کردم و باید بگویم هر بار تمام تلاشم را می‌کنم که از بین پیشنهاد‌ها بهترین را انتخاب کنم و فکر می‌کنم توانسته‌ام این کر را به خوبی انجام بدهم.

آی‌فیلم: شما چهار سال در استرالیا زندگی ‌کردید و از بازیگری دور شدید. نگران این نبودید که فراموش شوید و کارگردانان و مردم شما را از یاد ببرند؟

قلی خانی: خیر. مردم همیشه و همه جا به من لطف داشته و دارند و من از روزی که برگشتم حدود یک ماه بعد پیشنهاد کاری به من داده شد و من توانسته ام در این مدت با سریال «هشت و نیم دقیقه» دوباره به تلویزیون بازگردم.

آی‌فیلم: یکتای هشت و نیم دقیقه چه ویژگی داشت که بعد از چهار سال دوری از بازیگری آن را انتخاب کردید؟

قلی خانی: پس از مدت ها با خواندن فیلمنانه سریال «هشت و نیم دقیقه»، با شخصیت یک زن قوی رو به رو شدم که با وجود اینکه مشکلاتی برایش رخ می دهد‌، به خوبی این مشکلات را از سر راه بر می دارد که در واقع  این نوع داستان جزو اولویت های من محسوب می شد که با نقش یکتا به آن رسیدم و فکر می‌کنم چون شخصیت پردازی آن درست بود حتی این نقش می‌تواند برای خود من یک الگو محسوب شود و این برای من جذابیت داشت و نقشی بود که بالا و پایین زیادی داشت و آن را دوست داشتم و  قبول کردم.

آی‌فیلم: چرا اکثرا به شما نقش‌های مثبت داده می‌شود و کمتر شما را در کارکترهای منفی دیده‌ایم؟

قلی خانی: بعد از بازی در مریم مقدس همه می‌گفتند چهره‌ام مهربان است و اکثر پیشنهادهای کاری‌ام بازی در نقش و کارکتری مثبت و مهربان بود و این به ریسک پذیر نبودن برخی کارگردان‌ها برمی‌گردد و البته در «پنجمین خورشید» من نقش منفی داشتم و وقتی آقای افخمی پیشنهاد بازی در این نقش را داد خیلی خوشحال شدم.الان نیز پیشنهادهای بسیاری مانند نقش یکتا دارم که من آن‌ها را قبول نمی‌کنم.

آی‌فیلم: شما چندین مستند و فیلم کوتاه ساخته‌اید. درباره تجربه کارگردانی بگویید.

قلی خانی: بله .من چندین کار کوتاه را کارگردانی کردم و همه اش برایم تجربه لذت بخشی بوده است. زمینه کارگردانی فیلم های کوتاه من هم مستند بوده و هم داستانی و یکی از اهداف من کارگردانی و ساختن فیلم است.

ه خ / س م

نظر شما
ارسال نظر